Alla inlägg under november 2009

Av M - 17 november 2009 12:30

Fredagen den 16 Okt skrev klassen hemtentamen, men inte jag :( jag hade inte hunnit bli klar med ett tema, så för mig var det att skriva en omtenta istället (vi har tre gånger på oss).. Fredagen den 13 November mellan 8.00-16.00 satt jag & skrev hemtentamen, min allra första :) kände mig nöjd efteråt, men samtidigt inte.. Att skriva en tenta på åtta timmar är faktiskt inte enklare än att skriva ett prov på två timmar ska jag säga er, man har så mycket tid att man vrider & vänder på det, ändrar & har sig osv.. Min blev inskickad i sista minuten :P hahaha.. Sen dess har jag varit lite tveksam om jag lyckades eller skulle behöva skriva om den igen, men vet ni vad??? Min första hemtentamen blev GODKÄND :D :D :D snacka om att jag är glad & lättad.. Tentan var inte perfekt, men den är i alla fall godkänd, det är huvudsaken! Ni ska nedan få ta del av lärarens kommentar :


Du har skrivit en riktigt bra tenta! Den första uppgiften har kunnat varit fylligare där du har förklarat de olika begreppen, för det finns beskrivit i de böcker ni läst.
Pelle har du hanterat på ett bra sätt, du sätter insatserna i relation till vad som står i lagtexten. Du ger alternativ om det ena inte fungerar så finns annat att ta till.
Det du kunde ha skrivit mer om är vad LVM står för lite mer ingående, om Pelle inte följt de uppgjorda planerna.
Men du kan vara nöjd. du är godkänd.


I am so happy :D :D men det kanske märks? :P nu kan jag ta bort den från tankarna & helt fokusera på den kommande kursen som börjar på måndag under vår intensivvecka :) jag har bara intervjun kvar som ska skrivas, sen får jag mitt betyg på hela kursen, Social omsorgsvetenskap :)

Av M - 16 november 2009 08:45

Nästa vecka när vi är uppe på skolan kommer jag & min lärare att ha ett litet samtal.. Detta om praktiken, när jag ska göra den istället osv.. (: hon är faktiskt den bästa läraren jag någonsin haft, hon förstår sina elever, är mänsklig & sätter inte så stor press på oss.. Okey, man ska juh skriva massor på varje uppgift men det beror på att det är högskolenivå, men hon som lärare, ja har man henne som lärare så klarar man utbildningen =) och vi har samma lärare i alla ämnena ;D nu ser jag framemot att få åka upp & träffa allihopa igen, ska bli så skojsigt :D

Av M - 13 november 2009 21:45

… kommer jag att påbörja den nya kursen på utbildningen :D jag har fått chansen att börja tidigare än de andra, anledningen är sjukskrivningen & sen har jag LIA till sommaren istället.. Ska under helgen läsa börja läsa boken & skriva en reflektion över den (:

Jag har varit lite osäker på mitt skrivande när jag skickat in uppgifter osv, många har frågat mig varför. Jag vet inte riktigt, kanske har jag för höga krav på mig själv, eller så ser jag inte resultatet på samma sätt som andra, jag anser väl att jag kan bättre etc.. På varje uppgift/tema har jag fått mycket bra respons av läraren, bättre än jag trodde från början, men det får mig att så smått inse att det jag skriver är bra, att jag presterar bra osv.. Men så känns det inte då man väl skriver & ska skicka in det.. I know I am a little bit crazy sometimes :P hahaha

Av M - 13 november 2009 16:15

Min första hemtentamen är nu inskickad :D äntligen! Det har varit en jobbig dag, så jag hoppas att kvällen blir något bättre.. Jag fick lov att göra tentan nästa vecka men valde att skriva den idag, så är den gjord. Det känns lite tveksamt hur det har gått, men jag gjorde mitt bästa trots att tankarna varit på alla andra håll än på tentan :S blir den godkänd så blir jag lycklig :)

Ska jag vara helt ärlig, jag hade hellre satt mig i skolan & skrivit ett prov på tre timmar eller liknande än gjort en hemtenta på åtta timmar! Jag vet inte hur många gånger jag gått igenom den, ändrat & haft mig, därför är jag osäker nu, jag hoppas jag får ett besked snart.. Vill helst inte göra om den!! Men att den är inskickad får mig att andas ut.. Det var ju om kursen vi läste, Social omsorgsvetenskap.. Men har haft uppehåll p.g.a Lia, sjukskrivning osv sen dess & jag tror nog det är lättare att göra tentan precis efter man avslutar kursen, då kommer man ihåg allt.. Jag fasar för nästa tenta :S ajaj.. Det lär säkert gå bra, men då har jag förhoppningsvis inte så många andra tankar under tiden!

Duktig är jag iaf, har precis skrivit min första hemtentamen på utbildningen :D tänkte unna mig något gott ikväll & förmodlingen en liten filmkväll :) saknar bara dock lite sällskap :( men det ska väl bli bra ändå!

Av M - 13 november 2009 11:00

Gaaaaaahhh jag kan knappt koncentrera mig på det jag ska göra mellan 8-16 idag :S tankarna mina är på alla håll & kanter, jag vet snart varken ut eller in, oroligheten gör ju inte det hela mycket bättre heller.. Aaa jag behöver verkligen en halvtimmes paus eller något.. Det är otroligt viktigt att jag klarar av det jag ska idag, annars är det kört juh.. ;(


Igår kväll satt jag & funderade lite, jag läser ju en del bloggar när det finns tid till det, jag lämnar kommentarer osv.. Varför gör jag det egentligen när VISSA tar bort kommentarerna (inte bara från mig då) eller så gnäller de för att man skrivit en kommentar?? Det stör mig något en aning nu, varför bloggar de om de inte tåler att folk kommenterar?? Hahaha.. Och sen lämnar de ju ingen respons på ens egen blogg, så varför ska jag då fortsätta läsa deras & kommentera en massa för?? De struntar ju ändå i det, så vad spelar det för någon roll?? Aja, det rör sig om två personer, de andras bloggar kommer jag fortsätta läsa i osv..
Lönt att skriva ett inlägg om de inte tål läsarnas respons.. Men det är upp till var och en.. Det är som om jag ska ”inte godkänna” kommentarer som jag får.. Hahaha löjligt.. Okey, till en viss mån förstår jag, beroende på vad det står men inte om det är från en nära vän eller något sådant, skulle aldrig komma ifråga.. Jag tåler både bra & dålig kritik, det gör mig som bloggare starkare & ser vad jag kan bättra i bloggen… Men vissa påstår ju sig för att vara vänner, men när man säger något så jäklar vad de gnäller & tycker synd om mig sig själva :S haha.. Har man inte rätt att säga ifrån när de beter sig som ”skitar” typ?? Jag tar liksom inte emot hur mycket som helst.. Oj, jag fick visst ur mig en tanke där, haha.. Men det behövs det med ibland.. Nu ska jag käka lite fika så jag orkar med de resterande timmarna!! Kl 16, då kan jag andas ut igen :) hörs då!!

Av M - 12 november 2009 22:00

Ja, man kan faktiskt inte veta allt :P haha.. Skulle skicka mitt brev med sjukintyget, här hämtar dom posten kl 18, jag var där nere vid 15 tiden & då kom det en postbärare som tömde brevlådan :S jag fatta noll, tänkte att det är ju tre timmar innan den ska hämtas. En man kom nästan springande bakom för han skulle också lämna brev, men den snälla brevbäraren tog våra brev & la ner i säcken, haha.. Han berättade även att de hämtar posten två gånger på det stället, det var typ en förhämtning! Som sagt, man vet inte allt här i livet, men nu vet man det ifall det skulle inträffa igen..

Av M - 12 november 2009 17:00

Ser att jag inte bloggat något sen i tisdags efter jag tagit vaccinationen, men det har sina orsaker. Någon timme efter sprutan fick jag ont när jag rörde armen, började frysa & hela kvällen hade jag filten runt mig som jag frös. Vid 22 tiden kunde jag inte hålla ögonen öppna, skakade som en galning när jag somnade, men somnade iaf.. Vid 00.30 vaknade jag till, vandrade omkring i lägenheten som en förvirrad människa ;P haha.. Sen sov jag resten av natten..


Nu är jag på gårdagen.. På morgonen kände jag mig lite yr men blev bra när jag hade ätit lite frukost & när jag kom ut i friska luften var allt normalt igen (: åkte till Lund för att träffa killen jag verkligen tycker om, det var härligt att träffa honom igen & mysiga timmar tillsammans <3 sen släppte panodilen & armen började ömma & jag frös en massa ;( lite trist att jag fick åka hem, ville inte åka ifrån honom juh.. Hemma drack jag lite varm choklad, sen la jag mig för att vila lite, var uppe senare på kvällen men somnade sen igen & sov hela natten..


Idag har jag varit lite febrig, men det verkar bara bra igen :D nu ömmar det bara i armen & den är svullen, men den gör inte lika ont mer.. Ja, det kunde varit värre men jag är känslig för sånt, varför kunde det inte varit som när jag var liten?? Nu ikväll känner jag mig lite bättre i alla fall, så imorgon lär jag säkerligen må helt bra igen *hoppas*.. Sen har jag inte kunnat ta mina b12 tabletter, det gör ju sin lilla del i det hela med ;(


Ska under kvällen röra armen lite till, kan fortfarande inte riktigt sträcka upp den, men med vilja & tålamod så går allt, det får göra ont om det vill, men jag vill ha min arm normal igen.. Imorgon är det syrrans tur att ta den, även Anna & jag tror faktiskt att Natascha också ska ta sin imorgon.. Lycka till!!

Av M - 10 november 2009 16:00

… mot svininfluensan gick bra! Det var samma sköterska som tog blodproverna på mig för någon vecka sen, hon kände igen mig & visste att jag inte tycker om sprutor. Det kändes när hon stack sprutan i armen, sen var det hela över snabbt & enkelt ;D några timmar sen kändes det konstigt i armen, haha har verkligen ont bara jag rör armen ;( vad faen, får hoppas det går över närmare kvällen, eller innan jag ska sova iaf.. Känner mig även smått frusen (men det gör jag typ alltid annars med under höst/vintern).. Så länge jag inte får feber eller illamående så klagar jag inte.. Men jag antar att det viktigaste är väl att jag har tagit den, jag vill inte riskera något & jag vill definitivt inte smitta någon annan som kanske blir jätte dålig.. Trots min rädsla för sprutor så tog jag den (: det brukar ta en evighet innan de får lov att sticka mig med sprutor/nålar etc.. Haha.. Mycket kan ha med den som gör det också ;P & sen tänkte jag på en viss person samtidigt ;) meh, nu ska jag inte gnälla mer, det är över & klart..!!


Nu rör inte detta sig om vaccinationen, utan allmänt, jag tänkte berätta att vill ni gå till en vårdcentral som är någorlunda bra, där de lyssnar på sina patienter & är trevliga, så rekommenderar jag Hälsocentralen Ellenbogen :D skrev över mig dit när de öppnade i våras & där kommer stå listad där hela tiden nu..


Nu ska jag vila en stund, för det gör verkligen ont i armen, sköterskan sa att man får lov att ta Ipren, men det sades tidigare att man inte fick ta det av någon anledning :S aja, jag vet inte.. Kanske hjälper med lite vila & värma mig ;)

Ovido - Quiz & Flashcards