Alla inlägg under februari 2010

Av M - 28 februari 2010 23:00

Tjohoo, denna söndagskväll är jag rastlös :P jag vet icke vad jag ska göra, eller vad som jag kan tänkas hitta på :P jag skulle ha gått ut på en promenad, men det blev inget och nu senare ikväll regnar det ju ute så då är det inte lönt :P nej, promenaden får vänta tills imorgon :) det är härligt med en promenad om kvällarna, det ger både frisk luft och motion :) inte dumt ju...

Nu ska jag lägga mig på sängen och FÖRSÖKA koppla av, vilket jag verkar ha SVÅRT för de senaste månaderna :S ska lyssna på lite musik för sedan kallar sängen och då blir det sov tajm ett par timmar innan det är dags att kliva ur sängen igen :D haha!

Natti Natti på er så hör ni mera från mig imorgon ;)

Av M - 28 februari 2010 17:45

Hahaha det stämmer bra det, Bambi har varit ute på isen igen ;) men skojsigt var det :) denna gången åkte jag med en killkompis och min systerdotter.. I början åkte hon med en kon och jag bara glatta runt för isen var rätt hal då :P efter ett litet tag fick systerdottern ont i ryggen, släppte konen och då minsann, då fick hon fart på benen och då var det annorlunda :)) hon trillade ett par gånger, men det gjorde faktiskt jag också ;) vad sjutton, det var svårare att åka skridskor idag än vad det var sist, men jag hade ändå jätte roligt för jag vet inte hur mycket skratt det blev och alla skojade med varandra :)) har små filmklipp från åkningen, en halv lila tå/fot som värker lite men det går över om en stund :P jag ska dock inte oroa mig för att se ut som bambi på is, för det var en grupp som nog hade mer problem än mig, de ramlade titt som tätt, haha! Och gud vad det kom mycket folk vid 13 tiden ungefär, helt sjukt! Det enda jobbiga var dessa konståkare som snurrade och hoppade runt, med allt folk kunde de lätt skadat någon annan med sina skridskor, en av de tittade ju inte ens runt om sig emellanåt.. Jag var lite slut i kroppen efteråt, speciellt ryggen då jag har spänt mig under tiden jag åkt för att inte trilla en massa (inte mer än vad jag redan gjorde)... Hahaha!

Tack för en mycket trevlig skridskoåkning :D

Av M - 26 februari 2010 11:00

Solen är framme :)) och snön börjar smälta bort, äntligen!! Nu får det verkligen inte komma mer snö i Skåne, utan nu tycker jag att våren kan titta fram :D men det är härligt väder idag med solen framme och det är ljusare ute med :D

Och nu ser jag framemot eftermiddagen i alla fall :)) ni ser, planer kan ändras och dykas upp lite när det själv vill, men sen blir ju kvällen och resten av helgen inget jag ser framemot, om inte någon har lite tid över för lilla mig? ;)

Av M - 25 februari 2010 15:30

Just nu känner jag bara för att ställa mig någonstans och SKRIKA allt vad jag orkar!!! Jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag vet snart ingenting osv.. Men just nu vill jag bara få ut allt, jag vill skrika bort det.. Om det bara hade varit så enkelt..!!!

Personen jag umgås med, eller som jag tycker om att träffas med, mina närmsta vänner, familjen, skolan är det som får mig att tänka framåt, får mig att vara glad och vara mig själv :))

Av M - 25 februari 2010 12:45

Idag var det dags för mig att besöka stället där jag ska ha min praktik. Först var jag tvungen att åka till stan för att ladda busskortet, måste ju ha fler zoner än Malmöstad :P det gick lyckat, sen på Gustav Adolfs Torg kom en buss, och den jag skulle med kom precis efter men körde bara förbi :( jäkla chaufför, så det var bara att vänta.. Det är inte alla turer på den linjen som kör ut där..
Men jag kom med en buss iaf och stället ligger nästan precis vid hållplatsen :) hehe!

Jag gick dit, en trevlig tjej öppnade dörren för mig, jag var typ 5 min tidigare, sen kom det någon och berättade att hon jag skulle träffa var sjuk :( men jag fick prata med en annan, mycket trevlig kvinna som visste om att jag skulle komma dit :) hon fick papprena och tog mina uppgifter, sen pratade vi lite och hon kontaktar mig på måndag angående handledare och tider :) sen fick jag se avdelningen där jag mest kommer att vara, sen ska jag även få vara på de andra avdelningarna :D

Det var så lugnt där, knappt en människa i närheten, men otroligt fin utsikt och mycket fint inne i byggnaden med :) de har ju lägenheter, kanske därför man inte såg någon just då och det var ju på morgonen så.. Haha!

Så nu får man se när man börjar och vem som kommer vara min handledare, men det var trevligt att få komma dit och se innan jag påbörjar min praktik där :D och jag kommer säkerligen att trivas lika bra där som jag gjorde på förra praktiken detta året :)) det hoppas jag i alla fall..

Dock saknar jag alla på VVV, alltså där jag var på praktik Dec-Jan :) de tre v är en förkortning på stället.. Jag kommer nog gå dit en dag och hälsa på för där trivdes jag och alla var jätte trevliga och tog mycket bra hand om en :D kände mig lite som en av personalen, det var ledsamt när jag behövde sluta.. Men de kommer höra av sig i mars om det finns möjlighet till sommarjobb hos dom :) *hoppas* har stor chans, de vet vem jag är och jag fick mycket bra omdöme sa dem :)) även om det inte är det jag ska jobba med efter avslutad utbildning så trivdes jag :D

Det var ett trevligt besök där idag :)) nu ska jag återgå till studierna och en massa massa pluggande :(

Av M - 24 februari 2010 22:45

Detta med att ha en blogg har blivit allt vanligare, det finns miljontals människor som använder sig av de varje dag.. Något annat som verkar ha blivit en "trend" när det gäller blogg är att snacka skit om varandra och sådant skit STÖR mig!!!
Vad faen är det för mening att hänga ut någon på sin blogg, snacka en jädrans massa skit i hopp om att andra ska tycka detsamma eller för att locka läsare.. Det pågår väldigt mycket sådant bland de så kallade "kändisarna".. Till vilken nytta.. De blir skit förbannade om någon skulle skriva något elakt om de, men själva hänger de ut andra.. Är de avundsjuka eller vad är det frågan om? Detta pågår även i "vanliga" människors bloggar.

Något jag inte tycker om är att läsa i en blogg där någon skriver ett inlägg om någon annan, som rent ut sagt bara är en massa skitsnack och kränkande saker osv.. De bloggar dyker jag aldrig in hos igen, för jag tycker det är så otroligt löjligt att hålla på så.. Har ni något att säga, ta det med personen direkt, face to face liksom!!! Väx upp och skriv om något intressant och bättre än att snacka skit om folk, för ni verkar bara vara små omogna skitungar som är avundsjuka på andra!! Ni får ursäkta, men jag tycker sånt är så onödigt..!!

Av M - 24 februari 2010 21:30

 


En vän till mig var nyfiken på hur håret såg ut tidigare jämfört med nu ;)

På den första bilden är som det ser ut nu :D gillar faktiskt det, ska bara göra vid utväxten snart, jag lovar hos en frisör ^^ färgen är guld / mörkblond :)

På den andra bilden är hur det såg ut efter misslyckandet hos den första frisören :( man såg riktigt det orangefärgade och i ljuset såg det ut som jag inte hade något hår på vissa ställen så ljust det var :( kanske inte bästa bilden att jämföra men skillnaden syns :)

Jag kommer ALDRIG färga mitt hår igen, enbart hos frisören när hon gör vid utväxten, mitt hår har ju inte vant sig vid att jag har min naturliga hårfärg igen :P men jag tänker aldrig mer vara mörkhårig eller ha svart, jag vill ha min naturliga och så kommer det vara framöver :D :D

Av M - 23 februari 2010 11:00

Jaha, då blev jag moster till en liten flicka som föddes 00:34 inatt :) Savannah ska hon heta och jag har sett en liten bild på henne. Det är inget illa, men Nea var sötare när hon var född ;)
För mig är det ingen skillnad att bli moster igen, jag har liksom sju syskonbarn och sen har jag och lillsyrran ingen bra kontakt med varandra efter saker som hänt mellan oss.. Det kanske är hemskt att säga om sin syster men jag har svårt att lita på henne, jag har gett henne så många chanser men som hon sumpat totalt med sitt beteende emot mig osv.. Jag accepterar bara till en viss gräns.. Men hon är min lillsyrra och lite kontakt har vi och vi kan prata och ses osv, men det är inte samma som det en gång var.. Det är mycket kvar att reparera, antingen lyckas vi eller så förblir det som det är nu, det får tiden utvisa men jag kommer fortsätta vara på min vakt och försiktig, men älskar henne ändå... Men som jag sagt tidigare efter det som bl.a hänt är, en kille som träffar mig men som träffar henne kan låta mig vara, jag vill inte gå igenom den saken en gång till, det tog mig hårt då och vill slippa det nu.. Och jag vill inte träffa någon som är intresserad av syrran eller någon annan av mina syskon.. Det är bara vad jag känner :) det har hänt en gång, inte sen dess och tror inte hon skulle göra så mot mig igen, hon vet vilket humör jag har och vad jag kan göra :P så bråka inte med mig!!!

Det ska ändå bli skoj när kära systerdottern Nea kommer på besök och när vi får träffa Savannah :D ska bli spännande och förhoppningsvis kommer de ner snart och träffar oss alla..

Presentation


Studerande tjej på 24 år som skriver om allt mellan himmel o jord, vardagslivet, tankar o känslor, studierna, drömmar o mål, kärlek o vänskap, you name it (:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Följa bloggen? ;)


Ovido - Quiz & Flashcards