Alla inlägg under december 2009

Av M - 31 december 2009 18:45

Fy fasiken vad skönt det är att det är årets sista dag 2009   det ska bli härligt med ett nytt år, nya möjligheter och framförallt en helt ny början :D det ser jag verkligen framemot.. Och det kommer bli så också :)


En summering som jag brukar göra varje år kommer dock lite senare, likaså om nyårslöften (som jag inte brukar ge) och annat smått och gott..


Men Gott Nytt År på er alla :D och jag hoppas ni får ett underbart slut på 2009 och en bra start på 2010 :D jag firar inte nyår, är samma månader, datum, dagar osv nästa år.. Det är väl allt extra som inte blir detsamma :P haha.. Dock kommer jag vara ute vid tolvslaget, ja lite innan och efter också..!!

Av M - 30 december 2009 00:15

Jag har fortfarande inte kommit i säng, även om den skriker på mig just nu så sitter jag lite vid datorn igen.. Men jag känner mig så seg i kroppen och känner mig lite konstig i halsen :S så fort jag lägger mig ner reser jag mig efter bara en liten stund för det känns som att jag inte får någon luft eller ska kvävas, jäkla näsa till att bli täppt så fort jag ligger ner :S vad faen!!    Jag har icke tid för sånt här nu juh.. Jag hoppas verkligen inte det är så att jag börjar bli förkyld, det finns ingen tid för det..
Visst har jag känt mig täppt i näsan om morgonen/kvällarna och snuvig under dagarna ett litet tag nu, men om det är en förkylning så får den gärna bryta ut så att jag kan bli av med skitet igen juh! Jag vill minsann inte vara sjuk.. Det är ju trist som bara den och man missar mycket :(


Nu ska jag försöka sova, i värsta fall får jag sitta upp och sova, vill inte få panik fler gånger.. Hahaha.. Och utanför smäller de raketer som om det vore nyår idag :S det är nog någon dåre som är en dag för tidigt, det är inte nyår förrän imorgon (om vi ska vara exakta med datum och tid)...


Sov så gott, hörs under dagen eller senare på kvällen efter att jag har slutat :)

Av M - 29 december 2009 23:30

Idag har som sagt varit min lediga dag :D skönt, men imorgon är det tillbaka till allvaret igen :P dock trist att jag kommer ha tentan på förmiddagen så jag hinner inte direkt vila ut mig tills det är dags för LIA igen :S


Förmiddagen gick åt till att plugga lite, kom efter med det sista temat på kursen, men nu senare ikväll blev jag klar med den :D äntligen! Så nu får jag hoppas att jag får skriva tentan imorgon (skulle inte bli ledsen om jag inte fick :P utan blev en annan dag) hahaha.. I eftermiddags åkte jag hem till Nina, umgick med henne typ 2,5 timme eller något sådant, men tiden spelar ingen roll för det är att umgås som räknas ;) sen kom även hennes pojkvän.. Därefter hade vi alla tre följe till Heleneholm, sen skildes vi åt där.. Jag gick bort till gymnasieskolan som ligger där för att vänta på Jo (samma namn som en av personerna jag såg på Värnhem igår, men det är en annan kompis) så ni vet!!

Vi gick ner runt Eriksfält, ner mot Mobilia och sen runt vid Sevedsgården och tillbaka till Helenholm :) snackade en massa och det var trevligt.. Sen fick jag skjuts hem :D tackar för det.. Sen har jag bara gjort det sista på temat och skickat in det, så får jag helt enkelt se imorgonbitti om jag också får skriva tentan eller inte, återstår att se då.. Nu sitter jag lite vid datorn, men ska strax krypa ner i sängen och sova ett par timmar :D sömn behövs för mig, ögonen slocknar snart på mig..

Av M - 28 december 2009 20:30

Vad ska man göra under sin lediga dag imorgon? Jag har ställt in mig på att träffa Nina, ska göra den sista uppgiften och sen ska jag försöka att snabbt åka förbi farmor och farfar, om de är hemma :) lämna en liten jul/nyårs present..  Nina kommer höra av sig imorgon om vilken tid vi kan ses osv... Annars lär jag inte träffa henne något mer detta året :S


På kvällen vet jag att jag måste göra uppgifterna, annars är det kört för min del, helt klart..


 

Av M - 28 december 2009 20:00

Varför brukar det alltid vara lite pirrigt första dagen? Är det för att allt är så nytt, nya människor, nytt ställe osv? Det är nog så   tror jag!


Idag var första dagen på min LIA :) något man sett framemot de senaste veckorna! Jag började 07 idag, det var lite rörigt för ingen visste vem som skulle vara min handledare, men sen när de undrade vilka tider jag fått för första veckan så förstod de ganska så snabbt vems schema jag går på :P dagen började lugnt, eller hela dagen har varit lugn osv.. Det har varit mycket information om deras rutiner, andra saker man behöver veta osv.. Men intressant och alla i personalen är jätte trevliga :) i alla fall de jag träffat denna dagen... Jätte trevligt ställe och jag kommer säkerligen att trivas jätte bra där med :D imorgon är det en ledig dag, sen två dagar och därefter en ledig helg :P


Efter mina timmar mötte jag H, vi gick och pratade lite och promenaden varade enda ner till Värnhem :) men ack så trött jag var, helt seg och slut i kroppen, då spänningen och nervositeten hade släppt.. Vi skildes åt där, jag vart på väg till bussen då jag helt från ingenstans möter Alex och hans flickvän, fick en kram som hastigast innan de skulle vidare :) men skoj att träffa honom även om de var en kort stund, var otroligt längesen sist :) gör gärna vänskapen som den var tidigare, träffar honom mer för han är trots allt en av de få vännerna jag anser är riktiga vänner osv.. :) En stund senare borta vid busshållplatsen stöter jag på Ida, som var jätte glad över att se mig ;) hihi.. Sen pratade jag med mamma, fick offra mig med att vänta tills hon slutade så jag mötte henne.. Fy satan vad jag frös och kallt det var :( brrr.. Mötte henne vid jobbet, sen på Värnhem när vi hade handlat och skulle byta buss, vem går inte förbi då, om inte J :) trodde inte han skulle säga hej :P men vi sa hej och jag sa att det dröjer inte länge innan det kommer ett litet sms ;) och mycket riktigt, det kom ett sms från honom :D haha! Sen långt om länge kom bussen och vi åkte hem.. Så en del har man ju allt träffat på Värnhem, eller ja tre personer som man absolut inte trodde man skulle stöta på idag juh :P och så trött som jag var så reagerade jag lite sent   hahaha.. Men det är inte varje dag det händer, så det är skoj :) men två av personerna träffar man mer än gärna lite mer än vad man gör nu ;) och de vet vilka de är.. Hihi..


Jupp, jag är en aning trött och bara babblar på en massa :P vet snart inte vad jag heter och jag skulle verkligen behöva min säng och lite sömn just nu ;)

Av M - 27 december 2009 12:15

Ni skulle ha varit där och sett det för gud vad vi skrattade åt hela situationen ;) vi gick in på macken när vi var hemma för ICA hade stängt, så när vi var klara så är där två som jobbar och några personer står i kö.. Tjejen på macken ställer sig i andra kassan, men mannen bakom mamma hör tydligen inte henne kalla..



 "Det är ledigt här, hallå, det är ledigt.. hoho ser du mig?"




Alltså som vi skratta, även tjejen i kassan skratta :P för att verkligen se det roliga och se situationen så hade man varit tvungen att vara där..  

Av M - 27 december 2009 11:30

Eftersom det inte har blivit så mycket bloggande så tänkte jag göra en liten sammanfattning om helgen som varit, som nästan är slut :(


Fredag (25/12) : Syster & systersonen åkte hem :( vi följde med de ut till Svågetorp. På bussarna satt Jamie i mitt knä och han busade med damen som satte sig bredvid oss på den ena bussen :P ute på Svågetorp sprang Jamie runt, sen satt där en kille som åt en banan, så Jamie gick fram och tittade på honom och den här killen åt snabbt upp sin banan.. En stund senare gick Jamie bort till honom igen för att se om han hade mer banan ;) hahaha vi alla bara skrattade.. Sen kom syrrans kompis, hennes pojkvän och deras lilla dotter som var otroligt söt :) sen följde vi de ner till tåget och vinkade av de.. Sen åkte vi hem igen och det blev en lugn dag, kollade på film osv.. Fram tills kvällen, då åkte jag hem till en kompis.. Där kollade vi på mer film och lite annat osv.. Sen skulle jag ta mig hem mitt i natten, fick sms:a brorsan så han kunde se när sista bussarna körde osv. När jag står och väntar på buss tre stannar en kille i sin bil och frågar om han ska köra mig hem :S är människan galen?? Han trodde väl inte seriöst att jag skulle säga ja, en människa jag inte ens känner och speciellt inte 02.30 på natten... Hahahaha.. Dröm vidare.. Sen fick jag stå en stund och vänta på buss 5 som aldrig ville komma.. Men till slut kom den och jag kom hem igen :) gjorde mig klar sen la jag mig direkt i sängen och sov :)


Lördag (26/12) : Trött som fasiken var jag, var ju uppe redan vid 06.30.. Inte mycket sömn den natten.. Tog det lugnt på förmiddagen, sen helt plötsligt skulle vi ha systerdottern så hon fick ju åka med mig till Värnhem, där mötte vi upp mamma.. Vi gick in på Entré och satan vad där var folk.. Vi lämnade av systerdottern på Vizz :) sen gick vi runt och kollade.. Jag hittade i alla fall en tröja, älskar att använda de tröjorna, de är både varma, långa och helt perfekta för användning nu när det är kallt :D sen hittade jag ett par byxor eftersom det ena paret har blivit för stora för mig :S hmm! Min mamma hittade också lite, sen tröttnade vi på att va där så vi hämtade systerdottern och gick ut :) vi ringde lillebror och han skulle möta oss.. Vi skulle till LaEmpanada men de hade ju stängt så vi gick till Subway istället :) på vägen hem tog vi en taxi :P hahaha.. Systerdottern tyckte det var jätte roligt.. Fast taxichauffören vi åkte med på lille julafton var roligare än denna sura gubben.. Haha..

Väl framme gick vi in på macken för att handla.. När vi kom hem ringde vi syrran så hon kom förbi, dock satt jag i telefon så jag var inte i närheten :P därefter kollade jag på Harry Potter :D sen satte jag mig lite vid datorn och tog det lugnt.. Till slut lyckades jag somna :)


Söndag (27/12) : Ja, det är idag och det händer inte speciellt mycket denna dag.. Just nu håller jag på att tvätta och huvudet känns som det ska explodera :( sen väntar man på besked från Nina.. Jag frågade henne igår så vi kunde typ bestämma när och var vi ska ses men hon sa att vi skulle höras idag, så väntar på att hon hör av sig angående det.. Så det finns inte mycket för tillfället att skriva om dagen :D

Av M - 24 december 2009 23:45

Nu är där typ 15 min kvar av detta årets julafton :) och skönt är det! Dagen i stort sett har varit bra, familjen har varit samlad (vilket inte händer ofta), de enda som saknades var lillsyrran och Nea!


Julafton började med att några av oss åkte med mormor ut till minneslunden för att lägga blommor till morfar :D efteråt gick jag och lillebror och handla det absolut sista, sen fick jag det "roliga" att plocka undan leksaker, dammsuga och tvätta golv :P hahaha.. När det var klart satte jag mig vid datorn lite :) när alla kom tillbaka började de göra vid första maten, så vi alla åt och kollade på Kalle Anka :)) traditionen att se på den, trots att de två sista filmerna var nytt och de är inte lika roliga.. Efter Kalle kom jultomten med alla julklappar, och Jamie var lite rädd för tomten i början, hehe.. Alla fick julklappar, jag fick en liten :) men för mig spelar julklappar ingen roll, men roligt om man får något :P därefter lekte barnen med sina julklappar och Jamie gick runt med sin spelande elefant som han tycker mycket om.. Vi andra började med maten, så den var klar lite senare!


Maten serverades och alla åt, jag kunde äta lite men sen gick det åt skogen (något jag inte behöver ta här) så min julafton blev ju sådär mot kvällen.. Efter maten satt jag med Inez och lekte med lera, vi skojade med alla så vi gjorde en gubbe som liknade allihopa så alla fick vars en av sig själva ;) de blev jätte glada och Inez tyckte det var roligt att jag hjälpte henne. Jag tycker om att göra sånt så det var okej..


Senare nu ikväll gick Inez och syrran hem med alla sina julklappar, vi andra stannar kvar hemma, vi kollar på tv och snackar en massa.. Det är ju sista kvällen syrran och Jamie är här..


I stort sett har julafton varit bra, utom en liten sak men det behöver jag inte skriva här, vet inte riktigt vem som läser bloggen :S nästa år får jag se om jag ens firar jul, vart jag är och vad jag gör ;) är ett helt år tills dess, mycket kommer hända innan dess.. Nu är det nyår om en vecka :D sen börjar man om ett helt nytt liv, fy fasiken vad skönt det ska bli..

Presentation


Studerande tjej på 24 år som skriver om allt mellan himmel o jord, vardagslivet, tankar o känslor, studierna, drömmar o mål, kärlek o vänskap, you name it (:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Följa bloggen? ;)


Ovido - Quiz & Flashcards