Alla inlägg under mars 2010

Av M - 31 mars 2010 22:00

Då var den sista delen i CSI trilogin klar :) jag hade en liten känsla av att det skulle sluta gott och att de skulle hitta tjejen levande :)) men ett gott slut i alla fall, det kanske är huvudsaken :P men jag hade velat se både Mac, Horatio och han i Las Vegas träffas samtidigt och lösa ett fall :) det hade varit mer intressant... Haha! Eller vad tycker ni som har sett det?

Av M - 31 mars 2010 19:45

Nu börjar jag bli ännu tröttare, så det kan innebära att det dyker upp lite babbel från mig

Imorgon är det 1 April, undra på hur många som ska FÖRSÖKA luras då :) haha! Mars månad närmar sig sitt slut, REDAN! Vart tar tiden vägen ibland?

En vecka kvar i Malmö typ, sen sticker jag bort ett par dagar :) vilket jag både vill och inte vill faktiskt.. Finns en anledning till det, några vet om det, andra inte men jag vill inte skriva det i bloggen p.g.a kanske obehöriga läsare!

Vad mer kan man babbla om denna kväll? Att jag börjat använda facebook i mobilen, haha! Inte för jag vet varför, men så kan man kolla lite även när jag åker iväg, kommer ju inte ha datorn med mig.. :) men det funkar bara i min ena mobil, inte i den andra :( irriterande! Haha! Men det spelar ändå ingen större roll, vill man mig något så går det att smsa eller ringa när jag är iväg :D

Jaha, då var det väl inte så mycket mer babbel för denna gång :) och kom ihåg, jag är riktigt trött vill jag lova :P

Av M - 31 mars 2010 17:45

... som fortsätter att vara intressant eller jag kanske ska förklara dagen för bra istället.. Tiden sprang iväg ganska så snabbt, men ni vet inte vad eller vem jag hade i tankarna ;) haha! Oavsett vilket så har det varit en dag med full rulle, även om man har gått runt och gäspat en hel del :P men så är det med morgon tider, man har ju inte direkt någon sovmorgon!

Idag har jag även gjort något jag inte trodde att jag skulle få göra, men jag lyckades och det känns bra att man klarade av det :) ja, det har med praktiken att göra :P bara så att ni inte trodde annat :P haha!

Efter praktiken så var jag helt slut i kroppen, ville bara hem och VILA :) men inte blev det någon vila, haha! Två korta dagar kvar sen ledigt två dagar och sen mina fem sista dagar på praktiken helt och hållet :))

Av M - 30 mars 2010 20:00

 
Hipp Hipp Hurra för idag fyller min älskade mormor år :)) ett stort grattis till henne från mig..

Hon blev jätte glad när jag ringde och gratulerade, sen pratade vi lite allmänt, riktigt trevligt :) vår relation börjar bli bättre och bättre igen.. Något som betyder mycket för mig :)

Mormor vill inte ha något när hon fyller år, men uppskattar och blir glad när vi gratulerar henne och det är självklart att jag inte glömmer bort hennes födelsedag (hon var lite orolig att jag inte kom ihåg hihi)

Av M - 30 mars 2010 18:30

... är kursen på utbildningen som startar nästa vecka! Vi som inte läser medicinsk grundkurs nu har lite tur, vi kan börja så smått med den nya kursen :) jag har gått igenom studiehandledningen lite nu ikväll och vi har ju fått veta när respektive uppgifter ska vara inskickade :)

Det är inte i ordning såg jag, vi brukar börja en ny kurs då vi har intensivvecka, men då den blev framflyttad så börjar kursen en vecka tidigare, så uppg ska inte skickas in i ordning, lite beror på att vissa stenciler får vi där uppe..

Men det är skönt att kunna börja så smått med den, så behöver jag inte stressa nästa vecka med att plugga och praktisera samtidigt :)) för om fyra veckor så är det tenta på kursen :S haha! Om jag uppfattade det rätt så ska detta var en av de tyngre kurserna (om man bortser från specialinriktningarna).. Vi har ju haft någon jobbig kurs, om ni inte glömt mitt gnäll om forskningsmetodiken tex haha! Men vill man något så får man faktiskt offra sig ibland för att få det :)) inget kommer serverat till en... Och så är livet :D

Av M - 30 mars 2010 17:45

Jag ska börja med att erkänna, dagen på praktiken har varit intressant :))

Kom dit vid 8-tiden, även då jag börjar! Hjälpte till med frukosten och fick vara med och se till att alla kom upp :) när allt det var klart skulle handledaren och L iväg med en av de boende så M på avd ovan fick komma ner, jag får inte lov att vara där ensam.. Istället frågade M om jag kunde vara på avd ovan och fixa fika osv.. Jag gick upp och hittade inte något de kunde ha till kaffet, det var typ tomt där men lite smörgåsrån går väl alltid :P så det ordnade jag.. Sen fick jag se till avd i sådär 1,5 timme helt ensam :) det var lugnt och skönt och de klarar ju sig själva om man säger så.. När M kom upp igen fick jag gå ner efter ett stort tack från honom! Sen var det ju dags för mat osv och tänka sig att lilla jag också åt :) haha! Ovanligt! Därefter har dagen gått iväg, vi har suttit med de boende, pratat en massa och hade eftermiddags kaffe osv... Men vi tre som jobbade var lika trötta :P haha! Sen var det dags för mig att gå hem.. :) Tiden går inte lika sakta på praktiken nu som den gjorde de första två veckorna...

Hemma tog jag det lugnt :) eller som vanligt, jag FÖRSÖKTE :P haha!

Av M - 29 mars 2010 21:00

 

Nu ska jag strax sätta mig framför tv:n för att se del ett av CSI trilogin :D ska bli kul att se hur de gör när de sätter ihop Las Vegas, Miami och New York :) fast jag har ändå min favorit av de tre CSI som alltid kommer vara favoriten av de :P sen har de sina speciella karaktärer i alla :)) vi får se hur dessa tre avsnitt kommer att vara... Nu blir det TV :P

Av M - 29 mars 2010 19:00

 


Ibland kan det vara bra att svänga in om Apoteket :P haha! Dock inte apoteket på området där jag bor för där är de flesta bara så sura och otrevliga.. Nä, detta var borta på Värnhem och kvinnan som hjälpte mig var trevlig och var verkligen till hjälp.. Nu ska jag testa och känns inte magen bättre om 14 dagar så rekommenderar hon att jag uppsöker en läkare.. :S det vill jag helst inte så jag håller tummarna att detta nu kommer att hjälpa mig att få bort obehaget i magen någon gång..

Vad jag har förstått så kanske någon från apoteket ska ha föreläsning hos oss när vi är i skolan, men orkar inte vänta enda tills dess ju :P hahaha!

Presentation


Studerande tjej på 24 år som skriver om allt mellan himmel o jord, vardagslivet, tankar o känslor, studierna, drömmar o mål, kärlek o vänskap, you name it (:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Följa bloggen? ;)


Ovido - Quiz & Flashcards