Alla inlägg den 10 november 2009

Av M - 10 november 2009 16:00

… mot svininfluensan gick bra! Det var samma sköterska som tog blodproverna på mig för någon vecka sen, hon kände igen mig & visste att jag inte tycker om sprutor. Det kändes när hon stack sprutan i armen, sen var det hela över snabbt & enkelt ;D några timmar sen kändes det konstigt i armen, haha har verkligen ont bara jag rör armen ;( vad faen, får hoppas det går över närmare kvällen, eller innan jag ska sova iaf.. Känner mig även smått frusen (men det gör jag typ alltid annars med under höst/vintern).. Så länge jag inte får feber eller illamående så klagar jag inte.. Men jag antar att det viktigaste är väl att jag har tagit den, jag vill inte riskera något & jag vill definitivt inte smitta någon annan som kanske blir jätte dålig.. Trots min rädsla för sprutor så tog jag den (: det brukar ta en evighet innan de får lov att sticka mig med sprutor/nålar etc.. Haha.. Mycket kan ha med den som gör det också ;P & sen tänkte jag på en viss person samtidigt ;) meh, nu ska jag inte gnälla mer, det är över & klart..!!


Nu rör inte detta sig om vaccinationen, utan allmänt, jag tänkte berätta att vill ni gå till en vårdcentral som är någorlunda bra, där de lyssnar på sina patienter & är trevliga, så rekommenderar jag Hälsocentralen Ellenbogen :D skrev över mig dit när de öppnade i våras & där kommer stå listad där hela tiden nu..


Nu ska jag vila en stund, för det gör verkligen ont i armen, sköterskan sa att man får lov att ta Ipren, men det sades tidigare att man inte fick ta det av någon anledning :S aja, jag vet inte.. Kanske hjälper med lite vila & värma mig ;)

Av M - 10 november 2009 00:15

… med mig :S tänka sig, jag som alltid undvek att prata i telefon, pratar faktiskt i telefon (: blir ni förvånade?? hihi.. Men det är sant.. Okey, jag pratar inte i timmar, men jag undviker inte det i alla fall & det är något jag är glad för. Ibland kan det vara lättare att prata per telefon än att ta något på sms, även om jag är en person som gärna pratar face to face, så går det bra när det inte finns möjlighet att ses.. Ni ser, allt ger framsteg till slut..!! Tack för samtalet gumman, det värmde  & det fick mig att tänka efter lite (: beslutet ska ju fattas innan slutet av veckan & jag tvekar fortfarande en del.. Det som nästan hindrar är att min födelsedag kommer emellan, det är bara det att jag inte vill va ensam den dagen, vilket jag kommer att vara om jag beslutar mig för att tacka ja.. Jaha, vad gör man när man har beslutsångest??

Ovido - Quiz & Flashcards