Alla inlägg under november 2009

Av M - 20 november 2009 22:00

Jupp, då har man sett National target & Leo Gaut, alltså Johan Falk :) okej, den fjärde var väl lite sådär, men nu vill jag se de sista med ju :D men det blir en annan dag, troligtvis efter att jag kommit hem nästa vecka.. Men shit vad tiden springer iväg, imorgon blir jag ett år äldre & redan på mån åker jag :P

Nu sitter jag en stund vid datorn innan det är tid att sova lite :)

Av M - 20 november 2009 11:30

Godmorgon / Godförmiddag :) idag har man sovit längre än vad man trodde :S eller jag har slagit från alarmet på telefonen & helt enkelt somnat om, en sak som inte fick lov att ske idag :( men först var jag vaken vid 06 tiden, var tvungen att åka med imorse för att hämta en sak, men var hemma igen vid 07.15 & skulle bara sova typ tills nio, men vaknade vid halv elva, var inne & duschade iaf så nu är det bara frukosten kvar :P hur det ska nu gå till, då magen strejkar emot lite.. Men jag ska allt se till att jag äter något iaf :) bra va?

Av M - 19 november 2009 22:15

Tack A för att du kom förbi & ordnade med datorn, som det varit på tal om i snart ett år :P behövde ta ut hårddisken från den gamla bärbara datorn & lägga över bilder osv till datorn jag har nu. Jag fattar noll av sådant så A var snäll & kom förbi & hjälpte mig. Hahaha nu är det bara att kasta den andra datorn för den är totalt sönder nu.. Jag har gått igenom det som fanns, men en mapp som skulle kommit med ligger fortfarande kvar på den andra hårddisken :( suck! Där var en del bilder jag var ute efter juh såg jag, haha.. Jag får väl prata med A om det, men inte idag, får bli en annan dag :) Så tack så jätte mycket för hjälpen & samtidigt var det trevligt att se dig igen :D

Av M - 19 november 2009 22:00

Jag har inte orkat uppdatera bloggen något under kvällen, men sen har jag även kollat på Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser & sen har jag sett den andra filmen med, Vapenbröder :) imorgon ska jag se den tredje, National target :D yey! Jag var lite sådär när jag hörde om filmerna, men idag bestämde jag att se den eftersom de hemma ändå kollade & nu vill jag se de andra filmerna med :D väntar med spänning :P för att vara svensk film så är de bra :) & lite skratt får man oxå! Jag har ju redan sett Noll Tolerans, Livvakterna & Tredje Vågen där Johan Falk medverkar... För att kunna se filmerna om Johan Falk så tror jag att man MÅSTE ha sett den första för att verkligen förstå vem alla är osv.. Vad jag har hört så är dessa baserade från verkligheten med lite ändringar osv, men jag tycker de är mycket bra :))


Liten handling för er som kanske inte hört talas om filmerna :
Polisen Johan Falk har fått en ny tjänst på GSI, Gruppen för särskilda insatser, i Göteborg och återvänder från sin tid på Organized Crime (Europol) efter fem år. När en kollega skjuts till döds upptäcker han att orsaken till enhetens framgångar bygger på att de har infiltratörer bland de kriminella. En av dessa, Frank Wagner vänder sig till Johan för att få hjälp att skydda sig själv och sin familj.


 

Av M - 18 november 2009 19:00

Usch nu får det ta & sluta blåsa tycker jag!! Det hörs som att alla fönster ska gå sönder när som helst, de för ett riktigt oväsen (eller hur man nu kan förklara ljudet), det är rättare sagt fönsterbrädorna utanför som låter, men man ser riktigt hur fönstrena rör sig, hahaha.. Och det tycker inte jag om :( man kan ju alltid hoppas på att det kommer avta, även om det sägs att det ska bli storm! Men det är juh riktigt mysväder om man är inomhus ;)


 

Av M - 18 november 2009 15:30

Usch fasiken vad det blåser ute :( jätte trist & så har de sagt att det ska bli storm närmre kvällen :S det känns ju nästan som att det stormar redan nu.. Kallt var det ute, som bara den! Skönt att man kan värma sig inomhus nu.. Det känns som klockan är senare, men den är bara 15:31, hahaha.. Sen har jag även fått tag på två av böckerna inför kursen :D de fanns på biblioteket :) även om det stod på nätet att alla exemplar var utlånade.. Till den ena uppgiften ska vi välja mellan två böcker, den kommer jag att kunna hämta på fredag :) yey! Sen har man allt man behöver till kursen.. Har även satt ihop alla lagarna i ett dokument, så de ska bara skrivas ut :) skönt att det är andra lagar nu, inte samma som innan.. Hehe..

Av M - 18 november 2009 09:15

Godmorgon på er alla förresten :) ingen bra start på denna morgonen precis, hostar lite, känner mig allmänt seg i kroppen, men kanske det blir bättre med dagen, man kan juh alltid hoppas på det bästa.. Eller?? Jag ska i alla fall ut vid middagstid & ner till stället för att höra om praktik, denna perioden är ju svårare att finna :S men nu ska jag juh inte vara på något äldreboende eller hemtjänsten så! Jag får hoppas det går bra, annars är det bara att leta vidare :) någon måste väl kunna säga ja?

Såg när jag läste studiehandledningen att nästa tenta är bara på fyra timmar :) så den borde juh egentligen vara mindre än den vi gjorde i socialomsorg?? Det är inte förrän precis efter jul & vi får som sagt inte veta vad tentan är förrän samma morgon! Haha.. Nu ska jag försöka äta lite frukost, annars får jag inte ta mina tabletter, sen ska jag göra mig i ordning, vänta på samtalet, sen bege mig ut.. Det är såå trist väder ute :( suck! Hoppas ni har en fortsatt bra morgon :D

Av M - 17 november 2009 13:15

Begreppet "snäll" kopplas ofta till egenskaper som dumhet, naivitet och undergivenhet. Stefan Einhorn lägger en helt annan innebörd i ordet: "För mig är en snäll människa en individ som lever med etiken i sitt hjärta".


Det är boken vi kommer att läsa om i kommande kursen, skriva om osv.. Jag hade en tur att när jag läste Etik & Livsfrågor på komvux, så fick vi faktiskt vars ett exemplar av den boken, så den stod redan här hemma :D så var det juh en bok mindre att köpa.. Så jag funderar att påbörja läsningen av den, har sagt det ett tag nu men aldrig riktigt börjat.. Hahaha.. Den är ju inte heller så jätte tjock, så den borde man snabbt kunna läsa :) jag har den i pocket, mycket lättare att läsa då :)) hihi.. Den verkar vara lite intressant, minns inte något från den, det var ju sådär två år sen jag läste den.. Haha.. Inte lätt att komma ihåg allt.. :P inte när det finns så mycket annat att tänka på..!! Men jag tycker det är en bok alla borde läsa, samma som jag anser om "Vem ska ta hand om mamma" även rekommenderar jag "Flow"..


 

Ovido - Quiz & Flashcards