Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Dalarna :)

Av M - 17 april 2010 10:56

I måndags åkte jag upp till Ludvika och kom hem igår, det var intenstivvecka i skolan! Det har varit tunga och långa dagar, men med en speciell person i tankarna så blev det bättre ;) och sen var det jätte trevligt att träffa alla klasskompisarna igen :))


Det har varit mycket föreläsningar, allt om palliativ vård till nutrition osv. Alla föreläsare har varit bra, det har varit intressant att lyssna på, förutom en som var rena sömnmedlet, han bara mumlade och sen hackade han ner på oss i storstäderna! Vi har sett två korta filmer, som faktiskt berörde, de var lite sorgliga tyckte jag! Sen har vi diskuterat lite osv.. Vi har haft en lektion med vår lärare :) vi fick testa på hur det smakar med förtjockningsmedel, näringsdrycker, mat osv.. Och det är inte bara äldre som kan behöva det, även unga och vuxna.. Men läsk och förtjockningsmedel smakade verkligen inget gott och näringsdryck har jag fått testa på innan, det var inte heller gott.. Sen var intensivveckan slut för denna gång :)) men en hel del skratt har vi fått också..


Efter skolan har det mest varit promenader i det härliga kvällsvädret som varit, man har umgåtts med varandra, pratat massor och fått sig en del skratt.. Vi har inte varit så mycket istan denna gång, hehe!


Resan dit gick bra med bussen, även det första tåget på vägen hem, det är som skånes pågatåg, de stannar överallt men bra plats att sitta, tänker mest på de med långa ben :P på andra tåget var det tjafs med en kille som satt där jag hade fått bokning, jag skällde på honom men han lyssnade inte på mig så jag satte mig ner på platsen bredvid. Då kommer det en annan person som sa att han bokat den platsen, då sa jag att han vägrar flytta sig, så killen sa också ifrån men satte sig någon annanstans.. Var lite irriterad att folk inte lyssnar!! När jag gick av tåget råkade jag slå min lilla väska på honom, hahaha! Men rätt åt honom även om det inte var meningen.. Sen fick jag skjuts hem från centralen av en kompis, Tack! 


Nu är det lördag, det var skönt att få sova i sin egen säng, även om man saknar täcket där uppe, det värmer riktigt bra.. Måste köpa ett sådant täcke :P hehe! Lite små trött är jag men är vaken i alla fall, ska njuta av att få vara hemma igen :) vaknar till liv så fort jag försökt äta lite frukost, som är enklare sagt än gjort :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 10 maj 2010 14:24

Efter många om och men så har det beslutats att jag lämnar bloggplatsen och övergår till blogg.se istället :) jag tycker om att kunna variera utseendet på bloggen, kunna ha möjlighet att göra en personlig design, vilket jag inte kan här :( så ni som ...

Av M - 8 maj 2010 11:00

Idag har jag varit duktig   igen, haha! Det är nu tredje gången denna vecka som jag har varit i farten med dammtorkning och dammsugaren :P jag fick bara ett ryck, även om det inte behövdes idag så gjorde jag det ändå. En gång mer eller mindre skadar ...

Av M - 7 maj 2010 22:48

Msn verkar ha något emot mig denna kväll :S så fuck msn!!! Nu tänker jag inte försöka logga in något mer, nu får det vara så! Så vill ni prata med mig, så finns jag på mobilen, antingen med att ringa eller smsa... Jag funderar på att kolla lite film ...

Av M - 7 maj 2010 21:00

Haha, jag har precis smsat med Natascha, som frågade lite om en film som går på bio nu. Tråkigt nog kan hon inte åka ner till Skåne på några veckor :( men hon frågade om jag ska se filmen :SDET FÅR VI SE OM JAG KOMMER GÖRA!!! Jag har sett filmerna in...

Av M - 7 maj 2010 20:45

Vad ska man hitta på denna fredag? Någon som har något förslag? :) för jag har ingen aning om vad jag ska hitta på, pallar heller inte sitta för mycket vid datorn, det finns inte heller mycket att se på tv:n, så vad ska man hitta på? Det är kallt ute...

Ovido - Quiz & Flashcards